Literární exkurze Praha 2012

4. A, C a Praha v září 2012

Je 19. září 7:45 hodin a já přijíždím na olomoucké hlavní nádraží, kde již čekají moji další spolužáci ze školy. „Ještě chybí Aleš,” ozývá se z davu. Naštěstí Aleš dobíhá na poslední chvíli. Všichni se vydáváme na literárně historickou exkurzi do hlavního města Prahy. Jedeme vlakem Regio Jet a cesta nám rychle ubíhá. Prahu už jsem navštívil několikrát. Máme náročný třídenní program. Těším se hlavně na zážitky se spolužáky.

Konečně Praha! Vystupuji s ostatními a zkracujeme si cestu přes koleje. Ubytování máme blízko v hostelu Elf. První večer nás čeká divadelní představení Revizor ve Stavovském divadle. „Kdo tam hraje?” ptám se. Dozvídám se, že hlavní role mají Miloslav Donutil a Saša Rašilov. Svátečně oblečeni jdeme do divadla. Představení má úspěch a potlesk nebere konce. Vesele naladěni se procházíme noční Prahou. Osvětlené Hradčany vypadají kouzelně.

Další den vyrážíme po historických pamětihodnostech. Počasí nám přeje. Nejprve lanovkou na Petřín zdolat rozhlednu a pak zrcadlové bludiště. Pražský hrad, Katedrála, Malá Strana, Vyšehrad – to všechno stíháme v klidu. Jsem plný dojmů. Po náročném dni máme večer volno.

Poslední den nás čeká historické Armádní muzeum Žižkov. „Kdo má zájem, může jít na vysílač Žižkov,” nabízí paní profesorka. S několika žáky se vydávám nahoru. Nelituji, výhled stojí za to. Praha vypadá nádherně. Škoda, že nemám foťák.

Pak už jen spěchám s ostatními pro batohy a hurá zpět domů. Myslím, že exkurze splnila svůj účel. Mám plno nových zážitků a poznatků. Je mi líto, že nejeli všichni spolužáci. Určitě bych jim to doporučil. Závěrem chci poděkovat profesorkám za pečlivě připravený program.